Twilight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twilight.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Twilight. Empty Twilight.

Bericht  Bernou zo sep 06 2009, 15:51

Twilight. 9781904233657


Twilight. Aangezien dit forum hierom draait, zal het verhaal iedereen wel bekend zijn. Toch zal ik voor de beginnende lezers (die misschien alleen de film hebben gezien) het verhaal nog even kort vertellen. Het volgende stukje staat op de achterkant van het boek, zodat ik niet gelijk het hele plot vertel, maar wel waar het verhaal ongeveer over gaat.

Als Isabella Swan naar het regenachtige Forks verhuist en de mysterieuze en aantrekkelijke Edward Cullen ontmoet, neemt haar leven een spannende en angstige wending.
Edward, met zijn krijtwitte huid, gouden ogen, betoverende stem en bovennatuurljke gave, is zowel onweerstaanbaar als ongenaakbaar. Tot nu toe heeft hij zijn ware identiteit verborgen weten te houden, maar Bella is vastbesloten achter zijn duistere geheim te komen. Wat Bella zich niet realiseert, is dat ze haar leven en dat van anderen in gevaar brengt naarmate ze hem beter leert kennen. Misschien is het zelfs al te laat..


Wat vonden jullie van het boek? Hebben jullie het boek al gelezen of zijn jullie het nog van plan? Wat had je graag anders willen zien en wat vond je juist helemaal perfect? Vertel het hier.


-----

Zelf heb ik het boek pas gelezen nadat ik de film gezien had. Erg dom, omdat het boek gewoon beter is dan de film, in mijn ogen. Het is dan toch moeilijker lezen, omdat de film nog in je achterhoofd zit. Toch vond ik het boek beter. Het sleepte je helemaal mee en hoe de vampiers zijn neergezet tegenover de mensen is ontzettend goed gedaan. De vampier is ook eens anders neergezet dan de vampier uit de oude verhalen, wat ik totaal niet erg vind. Deze vampiers zijn veel leuker, al is het heel af en toe wel jammer dat ze vegetarisch zijn.
Wat ik wel erg jammer vind, is dat het plot pas erg laat in het verhaal komt. Ze spreekt maar en spreekt maar, maar de actie komt pas redelijk op het eind. Dat had wel iets eerder mogen komen. En het gezeur over de knapheid van Edward en de populariteit van Bella irriteren me nog wel eens, maar dat zijn dan ook niet mijn favoriete personages.
Verder vind ik het echt een topboek! Leest verder (ondanks het late plot) wel vlot weg en het is een origineel verhaal.
Bernou
Bernou
Administrator.

Aantal berichten : 136
Registratiedatum : 04-09-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : In Jaspers hoofd.

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight. Empty Re: Twilight.

Bericht  Alice di sep 15 2009, 07:59

Well, you can't not love the first book!
Of course just like thousand of others I absoluteley 100 per cent LOVE this book! You're confronted with Bella and the amazing Edward for the first time and I gotta say I can relate to Bella in a lot of ways. Not to Edward or any other member of the Cullens, I haven't got such a high selfesteem xD
Alice
Alice
Vampier.

Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 06-09-09
Leeftijd : 29
Woonplaats : noord-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum